Ny forhandler af JKE:

35 års erfaring med snedkerkøkkener i Kolding

Ægteparret Jens Olav Eriksen og hustruen Yvonne har gennem 35 år været kendt for snedkerkøkkener i Kolding og omegn. Nu får deres køkkenbutik tilføjet forhandlingen af det nordjyske køkkenbrand JKE, som skal give forbrugerne flere valgmuligheder, når der skal vælges nyt køkken.

Hvis der er nogen der ved, hvad koldingenserne går og drømme om med hensyn til køkken, så er det Jens Olav Eriksen og hustruen Yvonne. Gennem 35 år har de nemlig stået bag køkkenbordet i Køkkenforum Kolding.

Foruden snedkerkøkkener fra deres eget værksted, OLAV ERIKSEN KØKKENET, har de forhandlet Tvis-køkkener. Nu sker der et skifte, så de bliver forhandler af JKE fra Nordjylland.

I køkkenbutikken i Kolding møder kunderne fire erfarne indretningskonsulent, og forventningen hos Jens Olav Eriksen er, at bemandingen snart kommer til at vokse. I snedkeriet er der ti medarbejdere, to af dem er i lære som møbelsnedkere.

”Forbrugerne, som kommer ind i vores butik, har mange forskellige køkkenønsker, som vi gerne vil hjælpe med at opfylde. Her passer JKE’s køkkener rigtigt godt ind i vores sortiment – både med hensyn til kvalitet, design og materialer. Det giver os rigtig mange muligheder for at mixe og matche, så kunderne får præcis det køkken, som de ønsker sig,” forklarer Jens Olav Eriksen.

Valgfrihed i køkkenet

Han oplever, at den moderne forbruger netop sætter stor pris på valgfrihed.

”Mange ønsker at sætte deres eget tydelige præg på køkkenet frem for at købe et, som ligner naboens. Vi oplever stadig flere familier, som tager afstand fra køb og smid væk-kulturen. De ønsker i stedet det langtidsholdbare: høj kvalitet, et klassisk design og naturlige materialer som træ og linoleum, hvor JKE også har rigtig meget at byde på – og til en fornuftig pris. Det er en udvikling, vi hilser velkommen,” siger Jens Olav Eriksen.

Hos JKE er det nye samarbejde med Jens Olav Eriksen og Yvonne Eriksen et glædeligt gensyn med Kolding. Det er godt et år siden, at en tidligere JKE-forhandler lukkede sin køkkenbutik i byen.

”Jens Olav og Yvonne samt deres team af indretningskonsulenter har gennem mange år bevist, at de er dygtige køkkenfolk med et skarpt blik for håndværk og individuelle ønsker. Og forbrugerne føler sig straks velkomne og hørt i deres hyggelige køkkenbutik i Kolding C,” siger Jesper Lassen, salgsdirektør i JKE.

Allerede nu kan man i Køkkenforum på Haderslevvej se prøver på alle JKE’s produkter i køkkenbutikken, og i de kommende måneder rykker nye JKE-køkkener ind i udstillingen. Det bliver fx JKE’s arkitekttegnede køkkener i træ samt eksempler på køkkener med linoleum på lågerne, som JKE var først på markedet med.

Fakta:

JKE er grundlagt i 1970 i Jerslev i Nordjylland ud fra et ønske om at sætte det gode håndværk og kvaliteten i højsæde. Her ligger køkkenvirksomheden stadig, og filosofien er uforandret.

JKE har stort fokus på at producere så bæredygtigt som muligt og anvende bæredygtige materialer. JKE’s fabrik er CO2 neutral – producerer på baggrund af 100% grøn energi, dvs. fra vind, vand og sol.

102 medarbejdere og 85 butikker/salgssteder i Danmark og resten af Norden.

JKE er i dag ejet af Ballingslöv koncernen.

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til

Jens Olav Eriksen, indehaver af Køkkenforum Kolding, tlf.: 28972006, mail:
joe@koekkenforum.dk

Jesper Lassen, salgsdirektør i JKE, tlf.: 22239982, mail: jelas@jke-design.dk

JKE er snedkerkvalitet uden det koster en bondegård

50 år med snedkerkvalitet